PENYAKIT DIABETES

Sekarang ne sume perkara nak guna duit even nak bayar bil di hosptal pun kena pakai duit. Bila kesihatan kita terganggu terutama kepada pengidap penyakit Diabetes @ Kencing Manis mungkin agak sukar mereka menjalani kehidupan spt org lain. Sbgai contoh nak makan kena berpada - pada, nak berjalan pun tak blh terlalu penat @ ada antara mereka yg mengambil suntikan. ok saya nak kongsi berkaitan penyakit Diabetes dgn anda :
Diabetes adalah penyakit kronik yang akan kekal seumur hidup. Setakat ini belum ada ubat yang dapat menyembuh penyakit diabetes tetapi penyakit ini boleh dikawal dengan cara berikut:

* Penjagaan pemakanan dan berat badan
* Kerap bersenam
* Pengubatan
* Pemakanan pesakit Diabetes seharusnya kurang lemak dan kalori serta seimbang.

Pesakit diabetes boleh menjalani kehidupan yang normal dengan syarat pesakit itu dikawal dengan betul. Lebih kurang 40% pesakit diabetes mampu mengawal keadaan penyakit mereka dengan menjaga pemakanan dan bersenam. Manakala selebihnya adalah dengan mengambil sama ada ubat (pil) dan/atau suntikan insulin di samping pemakanan yang sihat dan bersenam. Walau apa pun ubat yang diambil, perkara-perkara berikut perlu diketahui dan dipatuhi :

* Bila hendak mengambil/makan ubat dan berapa banyak ubat yang perlu diambil?
* Jenis rawatan yang diterima?
* Dimana hendak mendapat ubat?

Menurut Perunding Kanan Pakar Endokrinologi, Profesor Chan Siew Pheng, kakian daripada bahagian kedua ADVANCE ini telah membuktikan bahawa mengurangkan tahap gula dalam darah secara perlahan kepada 6.5 peratus (HbA1c) merupakan cara yang se...lamat dan berkesan untuk mengurangkan komplikasi serius akibat diabetes, terutama risiko penyakit buah pinggan, seramai 21 peratus. Risiko penyakit buah pinggang akibat diabetes adalah yang paling serius dan melumpuhkan sehingga boleh membawa kepada satu kematian dalam lima pesakit diabetes. Selain itu dalam laporan itu juga pengurangan sebanyak 30 peratus dalam kes-les penemuan protein dalam air kencing.

Profesor Chan juga memberitahu bahawa ADVANCE juga membuktikan bahawa secara keseluruhan, komplikasi dan risiko diabetes yang serius juga dapat dikurangkan sehingga 10 peratus dengan 12 peratus pengurangan dalam risiko kardiovaskular. Keputusan kajian tersebut amat penting kerana menurut Profesor Chan terdapat peningkatan yang konsisten dalam penyakit buah pinggang di kalangan rakyat Malaysia.

Jadik sama sama lah kita jaga kesihatan dr sekarang, kalau ada suami yg merokok @ perokok tegar nasihatkan lah mereka dan kalau ada isteri tu yg memang suka sgt makan di luar @ makan makanan segera harap hentikan.. bila dah sakit nanti sape yg susah... diri sendiri jugak kan..Mulakan cara hidup sihat sekarang dgn HERBALIFE..

Untuk info ramai yang dah reverse penyakit diabetik mereka dgn penggunaan yg konsisten hanya menggunakan HERBALIFE.. di sini saya menekankan herbalife ia tidak merawat dan mengubati penyakit ..tetapi bila kita mengamalkan permakanan nutrisi yg baik dan penjaggan permakanan yg baik insyaallah semua penyakit di dunia dapat di ubati, badan kita sangat ajaib, bila ia di berikan makanan nutrisi yg terbaik untuk sel, automatik badan kita mampu membuat keajaiban.. ok apa kata baca testimoni mereka yg mempunyai penyakit diabetic dan bagaimana dia boleh reverse penyakit dia :

http://www.diet777.com/Herbalife_and_Diabetes_a/131.htm

MENU SIHAT HERBALIFE UNTUK PESAKIT DIABETES:

PAGI :HERBALIFE SHAKE

T.HARI : MAKAN MCM BIASA (rutin makanan yg sihat spt : nasi cmpur + ikan+ sayuran+ buah+ air kosong) 600 kalori

MALAM :HERBALIFE SHAKE (JIKALAU TERASA LAPAR MAKAN OAT YG DI PELBAGAIKAN SELAIN SIHAT OAT JUGA MENGURANGKAN KOLESTEROL DAN MENJAGA TULANG SERTA JANTUNG SUPAYA SIHAT DAN KUAT )

JIKA anda mengikuti rutin menu ini insyaallah penyakit diabetes saudara akan dpt di kurangkan sekaligus dapat reverse penyakit tersebut ..

Lebihkan Sayur2an dalam rutin makan anda dan makan makanan yg di kukus ataupun di bakar untuk mengurangkan kalori dlm makanan tersebut. lebihkan mengambil air sekurang2nya 4 liter sehari kerana air penting untuk sistem bdn dan untuk membuang toxic dlm bdn dan menjadikan bdn kita sentiasa segar ..